#004 Interview: Krisztina Maroy

14:40

Dolgozó nő, szabadelvű gondolkodó, szerető családanya és feleség. Mondhatjuk, hogy képviseled mindazt, amit a szüfrazsett-mozgalom alapelveinek tartott. Megfelelni az élet minden területén. Egy kitűzött cél, mely nők ezreinek lebeg a szeme előtt, ebben a zavarodott, realitást nem kímélő rohanó világban.

Persze könnyű megfeledkezni a rengeteg befektetett munkáról, az időt és energiát nem kímélő feladatok eredményességét kivitelező ambiciózus személyekről, akik a learatott babért csupán statisztaként szemlélhetik „az Élet” címmel ékesített alkotás stáblistájáról.
Bár néha egy komplett alpinista felszerelés szükségeltetik, mégis az a bizonyos „szamárlétra” megmászható!

Eszménykép szerepében Maróy Krisztina.
Sikerült elérned egy olyan státuszt, amelyre nyugodt szívvel mondhatom az újságíró mesterség krémje. Ebben a habos, ragacsos cukormázzal nyakon öntött – amelybe nem kevesen végérvényesen beletörték harapó szervüket – iparágban nem egyszerű a tájékozódás, ám neked mégis sikerült talpon maradnod. Mely nélkülözhetetlen tulajdonság segített a felfele vezető úton és hogy érzed, van-e még folytatása ki nem taposott ösvény formájában vagy ez már a csillagos ég?
Jaj, megint idéznem kell egy kedvencemet: „A csillagos ég fölöttem és az erkölcsi törvény bennem.” Szerintem ezzel a mondattal Kant kifejezte a toppozíciókhoz fűződő viszonyomat. Egyébként egy ilyen pozíció nagyon nagy felelősség is, ami nem kedvez a túl nagy szabadságvággyal megáldott embereknek. Bennem is harcol a két habitus, de miután egy roppant praktikus ember vagyok, azt teszem mindig, ami a legsürgősebb, ami a többi dolog, ügy előtt áll valami miatt. A másik fontos alapállásom szerintem az, hogy cseppet sem vagyok sznob. Szerintem a sznobok bezárják magukat egy kalitkába és észre sem veszik, hogy rabságban élnek. Én mindent úgy igyekszem nézni, ahogy van. És még egy idézett a mestertől: „Szép az, ami érdek nélkül tetszik.” Jó ízlésem van és időnként pocsék, borzasztó kiváncsi vagyok, de egy csomó mindenre nem, nyitott vagyok és tudom, merre nem akarok már kalandozni. Munkamániás vagyok, de ugyanennyire vagyok lusta, bájos anyuka vagyok, ugyanakkor türelmetlen nőszemély is időnként. Látszik, ugyanolyan vagyok, mint a legtöbb ember, nem fekete-fehér. A legfontosabb tulajdonságok szerintem a talponmaradáshoz, bármilyen szakmához való alázatos hozzáálláshoz az, ha az ember két lábbal a földön jár. Én ezt teszem. Az emberi értékeket többre tartom, mint a kirakatot.

A 2014-es év kapta ama megtisztelő titulust, hogy a Glamour magazin Magyarországi kiadása alatta üli meg a Jubileumát. Azt már a Januári- Februári kiadványból érezhettük, hogy az idei esztendő bizony sok meglepetést tartogat a tarsolyában. A frappánsan elrejtett karakterek, az eddiginél is több nyerési lehetőség, mind-mind egy izgalmas játék darabkái. Milyen érzéseket, élményeket nyújtott illetve nyújt számodra ez az esemény?
Izgalommal várom a születésnapi évvégét. A 10 az mégiscsak egy kerek szám, ráadásul a szerencseszámom. 10 évig megtartani a fiatal nők érdeklődését, egy közösséget felépíteni, szerintem nem kis dolog. Rengeteg mondandónk van nekik és a jövőben is ott állunk mellettük és megpróbáljuk minél színesebbé, tartalmasabbá tenni a napjaikat a GLAMOUR magazinnal és a glamouronline.hu-val.

Misztikus számhoz ért el a lap által megrendezett Woman of the Year gála és díjátadó esemény is. Bár sok érdekütközést kiváltó szám ez, a teremtést történetét leíró és hirdető díszes mű a tökéletlenség jelképének tartja, míg a számmisztika és a grafológia a harmóniát és egyensúlyt tiszteli benne, mégis a 6. évfordulójához érkezett eme fényűző ünnepély. Az idei mezőnyt szemlélve arra a következtetésre jutottam, hogy szinte lehetetlenség megmondani ki a tehetségesebb, jobb, szebb, ambiciózusabb és még sorolhatnánk a pozitív jellemvonások sokaságát. Te, mint magasabb páholyból fürkészve az események lefolyását, jobb rálátással a kulisszákra, hogyan ítéled meg a nyertes személyek kilétét?
Véleményem szerint már az is nyert, akit jelöltek. Egy ilyen közönségdíj a legnagyobb elismerés, hiszen egy erős visszajelzés az emberektől, sok embertől. Nem értek túlzottan a számmisztikához, de azt érzem, hogy a GLAMOUR Women of the Year ma az ország legrangosabb és mégis legközvetlenebb díjátadója. Fontos volt nekünk, hogy emberi léptékű legyen, ne legyen sznob, hanem szimpatikus legyen, értékeket közvetítsen, ahogy ezt teszi Amerikában és Nagy- Britanniában is.

Sajátos, megújuló, formabontó, urbánus, exkluzív, provokatív, groteszk, kópia, egységesen: DIVAT. Míg az „utca emberének” olyan perspektívák adnak útmutatást, mint a megfizethetőség, elérhetőség és tartósság, addig az elit célközönség akár egy lakás árával vetekedő összeget is hajlandó kifizetni egy-egy dizájner prédáért. Természetesen ezek a szempontok a körülmények forgatagában állandó jelleggel formálódnak. Miket tartasz szem előtt vásárlásnál, mint anya, mint feleség, és mint modern, eleganciára és személyiség kifejezésére törekvő nő? Illetve a különböző nézőpontokra mely márka vagy tervező a biztos befutó nálad?
A GLAMOUR sosem ad diktátumokat, csak felvillantja a lehetőségeket. A stílus nem pénz kérdése, ezt már mi is 10 éve bizonyítjuk. A dizájner ruha éppen olyan jól megfér egy párszáz forintos darabbal, vagy egy highstreet holmival, persze csak akkor, ha nem magamutogatásra, hanem a személyiséged kifejezésére használod a divatot. Az igazság az, hogy bár gyerekkorom óta foglalkoztat az öltözködés, öltöztetés, a terhességem és a kismamaságom alatt szerintem tökéletesen elfelejtettem öltözködni, biztosan borzalmakban jártam. Egyrészt akkor még nem volt itthon széles választék a kismamáknak és nem követtem a kevesebb elég elvet, amit szerintem minden alakformálódáson átmenő nőnek követnie kell. Talán egyszer megírom a tapasztalataimat, mert azóta persze tökéletesen tudom, mit kellett volna hordanom és hogyan. Ma már többre becsülök egy dizájner holmit, mint 20 highstreet darabot. Szeretnék még sokkal több magyar dizájnerruhát a ruhatáramban, ez biztos. A Max Mara, a Burberry áll hozzám a legközelebb manapság.
The pictures are from Google

You Might Also Like

1 COMMENTS

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Instagram