#009 Interview: Anna Oláh Designer

20:08

"Két fantasztikus művész ember gyermekeként nevelkedtem, ami nagyban hozzájárult a mostani szakmám illetve az élethez való hozzáállásomhoz...A legnagyobb ajándék az életem, amit az Édesanyukámtól kaptam!
I was raised by two fantastic artists what contributed to my present profession and my attitude to life...The biggest gift is my life that I got from my mother!"

Elsőnek mesélj magadról egy kicsit. :) Hol születtél, hol tanultál, hogyan alakult ki, hogy tervező legyél?
First tell us about yourself. Where were you born? Where did you study? How did you become a designer?
Budapesten születtem, Solymáron töltöttem a gyerekkoromat. Két fantasztikus művész ember gyermekeként nevelkedtem, ami nagyban hozzájárult a mostani szakmám illetve az élethez való hozzáállásomhoz. Waldorf Iskolába jártam ahol a kreativitást és a szabad gyermeki lelket nem nyomják el, így azt gondolom, hogy az iskolai rendszer, ahol a legfontosabb éveimet töltöttem szintén hozzájárult a félelmek és gátlások nélküli jövőképemhez. Szerencsés választás volt a középiskola is: II. Rákóczi Ferenc Gimnáziumban rajz tagozaton töltött évek Dréher János festőművész tanításaival.
I was born in Budapest and I lived in Solymar in my childhood. I was raised by two fantastic artists what contributed to my present profession and my attitude to life. I studied in Waldorf School where they don’t suppress the childish creativity and soul so I I think this school where I've spent my life's important years helped me to live without fears and inhibitions. High School was a lucky choice: I've spent my years on the drawing major in the Gymnasium of Ferenc II Rakoczi under the teachings of the painter Dreher Janos.
Ha pár szóval kéne jellemezned magad, melyek lennének ezek?
If you should charaterize yourself with some words, what would they be?
Szuper boldog, elhivatott, éneklős, nevetős.
Super happy, dedicated, singing, laughing.
Illetve ha pár szóban kéne leírnod a munkáid, hogyan jellemeznéd őket?
As well if you should define your works, how would you charaterize them?
Olyanok, mint én. A táskáim a lelkem kivetülései.
They are like me. My bags are wraith of my soul.
Miért pont a bőr mellett döntöttél?
Why did you decide at the side of leather?
Édesanyám hatására, hiszen ő is sokat kísérletezett a bőrrel, mint materiállal, mindamellett hogy festőművész.
On account of my mom because she experimented a lot with leather as a material beside being a painter.
Mi a legnagyobb ajándék, amit kaptál az élettől és mi volt a legnagyobb pofon?
What is the biggest gift that you got in the life and what was the biggest slap?
A legnagyobb ajándék az életem, amit az Édesanyukámtól kaptam! Minden napot ajándéknak élek meg, örök optimista vagyok. Eszerint élem az életem, így ha bármi pofon érkezik azt feladatnak és jelzésnek tekintem. Tanulni kell az élet által hozott nehézségekből, és a tanulás a legszebb dolog.
The biggest gift is my life that I got from my mother! Every day is a gift for me I’m eternal optimistic. I live my life so if anything slap comes I see it as a challenge and sign. To learn from the life’s difficulties and the learning is the nicest thing.
Kik segítettek utadon? Kik azok, akikre felnézel?
Who helped you? Who do you look up to?
Rengeteg olyan emberrel dolgoztam együtt, akikre felnézek! Egy gyors példa: A következő kampányfotózást Viszlay Márkkal készítjük majd el, ő egy olyan művész, akire felnézek. Imádok vele együtt dolgozni. A szüleimre nagyon felnézek, hiszen fantasztikus emberek és olyan gyerekkorom volt, amit mindenkinek kívánok! Édesapám (ötvösművész) sokat segít nekem, épp egy közös ékszerkollekción dolgozunk.
I worked with a lot of people who I look up to! A fast example: We will do the next campaign’s photography with Viszlay Mark, he is an artist who I look up to. I love working with him. I look up to my parents because they are fantastic people and I had a wonderful childhood what I wish for everyone! My dad (goldsmith) helped me a lot and now we work at a jewelry collection together.
Hamarosan megjelenik az első ruhakollekciód is. Milyen érzés ez és mikre számíthatnak a vevőid?
Soon your first clothes collection will be published. What do you feel and what your customers can expect?
A kollekcióba szerepelni fognak a bőr öltözékek. Régóta tervezem, hogy belevágok, de féltem meglépni eddig. Az ösztönzést számomra egy fantasztikus ruhatervező barátnőm jelentette, ANNA DAUBNER akivel közösen alkotunk az A3 Showroomban. Külön-külön márkát építünk, de azt hiszem, nagyon inspiráljuk egymást.
Leather clothes will be included in the collection. Long ago I planned that I’ll do it but I was afraid to do it before. I got incentive from my fantastic designer friend Anna Daubner with who I'm creating in A3 Showroom. She and I make separate brands but I think we inspire each other.
Mik a terveid a jövőre? Milyen divateseményt vársz idén a legjobban? :)
What are your long term plans? Which fashion event do you look forward to in this year?
A tavalyi évben rengeteget utaztam és azt terveztem, hogy az idei évben megpróbálok kevesebbet mászkálni, többé kevésbé már megbukott ez a terv, hiszen külföldi meghívások érkeztek szakmai rendezvényekre, amikre nem lehet nemet mondani és nagyon várom! :) De egyelőre erről többet nem mondhatok :)
I traveled a lot last year and I'm planning that I won't go this year. This plan has failed because I got foreign invitations for professional events and I can’t say no and I’m really looking forward to them! But now I can’t say more.
Anna Amélie website
On Facebook
A3 Showroom: Budapest, Zrinyi utca 4. (floor 2)

És akkor, ahogy ígértem! Az oldal elindítja első Nyereményjátékát, Anna Amélie-vel közösen. A tét pedig nem más, mint egy egyedi, marhabőrből készült telefontok.
Ha szeretnétek megnyerni, nem kell mást tennetek, mint lájkolni a Coquet élégance és az Anna Amélie facebook oldalát, illetve megosztani a Nyereményjátékról szóló facebook posztot!
A játék Május 16.-ig tart és a szerencsés nyertest Május 17.-én sorsoljuk ki! Sok sikert mindenkinek! :)

You Might Also Like

0 COMMENTS

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Instagram